donderdag 22 februari 2018

NieuwsBrief 3

De afgelopen maand hebben wij u geïnformeerd over de plannen rondom de verbeteringen aan uw woning.  Dit hebben wij gedaan door het organiseren van InformatieBijeenkomsten en het uitdelen van de BewonersMap. Tijdens het RenovatieSpreekuur gaven  wij u de gelegenheid uw vragen te stellen. Wij willen u bedanken voor uw reacties op de plannen. Naar aanleiding daarvan hebben we een paar wijzigingen aangebracht die we graag met u delen in deze NieuwsBrief. Daarnaast hebben wij ook meer informatie over bijvoorbeeld de Betaalde Opties.

AkkoordVerklaring inleveren

Wij begrijpen dat u mogelijk meer tijd nodig heeft voor het inleveren van uw AkkoordVerklaring. Daarom verplaatsen wij de inleverdatum naar vrijdag 2 maart. We laten u dan zo snel mogelijk weten hoe we ervoor staan. Heeft u meer tijd nodig? Laat het ons dan weten. Wellicht kunnen wij u verder helpen.

Heeft u uw AkkoordVerklaring al ingeleverd?
En wilt u uw keuze wijzigen na het lezen van onderstaande informatie? Neem dan contact met ons op.

RenovatieSpreekuur - Vraag & Antwoord


Nieuwe ramen
Kan de plek van het slaapkamerraam weer verplaatst worden naar de andere zijde?
Naar aanleiding van alle bewonersreacties over de locatie van het draaikiepraam in de slaapkamer maken we een aanpassing. Een voorbeeldtekening ziet u op de website. Deze aanpassing geldt voor alle bouwblokken.
Kan ik mijn huidige horren opnieuw gebruiken?
Nee, uw huidige horren passen niet meer in de nieuwe kozijnen. WoonGeluk biedt passende horren aan voor € 125,- per hor. Wilt u hier gebruik van maken? Vul dan het Betaalde Opties Formulier in. Een voorbeeldfoto ziet u hier.

Eigendommen & Zelf Aangebrachte Voorzieningen
•  Blijft mijn ZAV-vergunning voor bijvoorbeeld mijn schuurtje geldig na de renovatie?
Als u eerder een vergunning heeft gekregen van QuaWonen voor een ZAV dan blijft deze geldig. 
•  Wie haalt de schutting weg en plaatst deze terug?
WoonGeluk haalt uw schutting weg en plaatst deze terug. Zie p.32 BewonersMap. Specifieke vragen? Bespreek deze tijdens het KeukentafelGesprek. 
•  Wie haalt de tegels weg en plaatst ze terug?
WoonGeluk haalt de tegels weg en plaatst ze terug. Zie p.20 BewonersMap.
Kan ik mijn huidige zonnescreen terugplaatsen?
Als uw zonnescreen op de muur is bevestigd, dan kan deze in de meeste gevallen na de werkzaamheden weer worden teruggeplaatst. Omdat de isolatiegevel geen draagkracht heeft, doen we dit met extra lange ankers. Als uw zonnescreen op het kozijn is bevestigd, kunt u deze na de werkzaamheden niet meer terugplaatsen. Aan het einde van het project ontvangt u een ZonweringsKaart (detailtekening en instructies).
Kan ik een zonnescreen bestellen?
WoonGeluk biedt u een op maat gemaakt zonnescreen aan voor maximaal € 1.200,- incl. btw en plaatsing. Wilt u hier gebruik van maken? Vul dan het Betaalde Opties Formulier in. Een voorbeeldfoto ziet u hier.

Nieuwe deuren
Kan ik mijn hordeur opnieuw gebruiken?
Nee, de dagmaat (maat tussen de stijlen) wordt minder breed dan bij uw oude deur. WoonGeluk biedt een passende hordeur aan voor  € 550,-. Wilt u hier gebruik van maken? Vul dan het Betaalde Opties Formulier in. Een voorbeeldfoto ziet u hier.
Is een klepraam boven de achterdeur mogelijk?
Nee, in de nieuwe situatie is er niet voldoende ruimte voor een klepraam. De deurhoogte wordt dan te laag.
Zit er een spion in de deuroptie ‘geen ruiten’?
Ja, dichte voordeuren krijgen een spionoog.
Zijn openslaande deuren aan de achtergevel mogelijk?
Nee, dit is niet mogelijk.
Kan ik kiezen voor matglas in mijn voordeur?
Ja, dat kan. WoonGeluk biedt matglas aan voor een meerprijs. Wilt u hier gebruik van maken? Vul dan het Betaalde Opties Formulier in.

Ongeriefsvergoeding QuaWonen
De vergoeding is lager dan de kosten die ik moet maken voor vervanging. Hoe zit dat?
Wettelijk is QuaWonen niet verplicht om bewoners een vergoeding te geven voor kosten die een onderhoudsproject met zich meebrengen. Ongeriefsvergoeding dient ter bestrijding van de onkosten ten gevolge van de renovatie. Voor de ene bewoner is dit ruimvoldoende, de ander komt tekort.

Kabels en kraantjes door de gevel 
Ik heb een buitenkraantje of een elektriciteitskabel door mijn gevel lopen, wat te doen?
Bespreek dit tijdens uw KeukentafelGesprek. WoonGeluk houdt hier rekening mee en brengt deze voorzieningen al dan niet tegen een vergoeding in de nieuwe situatie weer terug. 

Berging
Worden lekkages in de berging aangepakt?
Nee, dit behandelen we niet tijdens dit project. Neem hiervoor contact op met QuaWonen.
Worden de sloten van de berging ook vervangen?
Nee, deze sloten worden niet vervangen. 

Kattenluikjes
Kan ik in mijn nieuwe voor- en/of achterdeur ook een kattenluikje krijgen?
Een kattenluikje mag niet terugkomen. Dit is het beleid van QuaWonen. Meer informatie over wat u wel of niet zelf mag doen in en om uw woning staat beschreven op de website van QuaWonen: www.quawonen.com/mijn-woning/zelf-klussen-en-verbouwen/.

Huurverhoging 
Door de renovatie krijgt mijn woning meer WWS punten. Heeft dit een impact op mijn huur?
WWS puntentelling heeft geen enkele impact op de huurverhoging voor u als zittende huurder. Pas als u verhuist wordt de vrijgekomen woning opnieuw gewaardeerd met WWS puntentelling. De nieuwe huurder betaalt dus pas de aangepaste huur.


Blokkenoverzicht

Op p.28 & p.29 in de BewonersMap staan tekeningen van alle bouwblokken. Op de website hebben wij aangegeven welke bouwblokken bij welke adressen horen. Kijk hier.

Vragen? 

Heeft u na het lezen van deze NieuwsBrief vragen? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer 06 – 81 88 06 69 of per e-mail op info@woongelukinlekkerkerk.nl.
Samen gaan wij aan de slag voor een betere woning; meer comfort met een lagere energierekening.

Met vriendelijke groet,

Lysanne van den Tol
Woongeluk