vrijdag 6 juli 2018

Nieuwsbrief 6

Graag stel ik u in deze nieuwsbrief voorman Jeroen Foesenek voor. Verder informeer ik u over de planning en de aankomende werkzaamheden.

Even Voorstellen

Dit is Jeroen Foesenek, de voorman van Cocoonz tijdens de werkzaam-heden. Hij is doordeweeks dagelijks op het werk aanwezig en uw aanspreekpunt.
Bel met algemene vragen naar Woongeluk via 06 81 88 06 69 of mail naar info@woongelukinlekkerkerk.nl. Zo kan Jeroen ook met de werklieden meewerken.

Spreekuur

Vanaf woensdag 29 augustus is er elke woensdagochtend Spreekuur in de keet van 08:00 – 09:00 uur. Jeroen of Ludo Peeters van Cocoonz zijn dan aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Ook voor een kopje koffie of thee bent u van harte welkom.

Het Keukentafelgesprek

Een aantal weken vóór de start van de werkzaamheden in en rondom uw woning komt Ludo bij u langs voor het Keukentafelgesprek. Wij maken hiervoor een afspraak met u. Tijdens dit gesprek  bespreekt Ludo met u de precieze data van de werkzaamheden in uw woning. Uiteraard luistert hij ook naar uw vragen. Tip: schrijf uw vragen vooraf op. Zo weet u zeker dat u niets vergeet.

De bouwplaats

Vanaf half augustus bouwen wij de bouwplaats op. De bouwplaats bestaat uit een keet, een toiletunit voor de werklieden en opslagcontainers voor materialen. Voor de werkzaamheden op de Lange Dreef is de bouwplaats op de parkeervakken tegenover Jan Ligthartstraat 97. Voor de werkzaamheden op de Korte Dreef verplaatst de bouwplaats naar de parkeervakken naast Korte Dreef 29. Er zijn hierdoor tijdelijk minder parkeervakken beschikbaar in de wijk. De gemeente heeft hiervoor een vergunning afgegeven.

Planning

De werkzaamheden starten wij op per blok. In de tabel hieronder kunt u aflezen wanneer de werkzaamheden in de woningen aan uw blok starten. De werkzaamheden starten niet tegelijkertijd in alle woningen. Tijdens het keukentafelgesprek krijgt u de startdatum en planning van uw woning. 
 
Dit is een voorlopige planning. Door onverwachte omstandigheden, zoals het weer, kan het voorkomen dat er wordt geschoven in de planning. Wanneer dit het geval is, brengen wij u uiteraard tijdig op de hoogte.

Stroom en water

Voor de werkzaamheden rondom uw woning maken de werklieden gebruik van stroom en water uit uw woning.

Asbest

Asbest was tot 1994 een heel gebruikelijk bouwmateriaal. Het is dan ook aanwezig in veel woningen uit de tijd waarin uw woning is gebouwd. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden aan uw fundering wordt er vooraf asbest gesaneerd. Op deze manier kunnen alle werkzaamheden veilig worden uitgevoerd.

Asbestsanering

Het asbest wordt gesaneerd door een gespecialiseerd bedrijf en volgens de  daarvoor geldende wetgeving. Dit betekent dat er werklieden met beschermende kleding (witte pakken) 1 dag aan de voorzijde van uw woning werken en 1 dag aan de achterzijde. Op deze dagen kunt u óf geen gebruik maken van uw voordeur óf van uw achterdeur. Voor u als bewoner zijn er geen gezondheidsrisico’s. U kunt gewoon in uw woning blijven wanneer het asbest wordt gesaneerd.

Uw Voorbereidingen

Maakt u ruimte in uw woning?

Op bladzijde 31 van uw BewonersMap staat aangegeven welke ruimtes in uw woning u vrij moet maken vóór de start van de werkzaamheden. Heeft u hierbij hulp nodig? Geef dit aan tijdens het keukentafelgesprek. Wij bekijken graag samen met u hoe we u kunnen helpen.

Maakt u het rondom de gevel vrij?

Op bladzijde 32 in uw BewonersMap leest u welke ruimtes u vrij moet maken aan de buitenzijde van uw woning. Dit gaat om de werkvrije ruimte aan uw voor- en achtergevel. Denk bijvoorbeeld aan bloempotten en tuinstoelen. Maar verwijder ook alles aan de gevel: bijvoorbeeld een vlaggenstokhouder, zonwering, lamp, huisnummer en naamplaatje.

Uw tuin

(Klim)planten tegen de gevel en hoge struiken dient u zelf te verwijderen. Wilt u uw beplanting in uw tuin behouden of geen risico lopen dat planten beschadigen? Verplaats uw beplanting dan vooraf zelf, u kunt deze na de werkzaamheden weer terugplaatsen. Wij gaan zo zorgvuldig mogelijk met uw tuin om.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duren de werkzaamheden?

Veel werkzaamheden gebeuren aan de buitenzijde van uw woning. U hoeft dus niet al die tijd thuis te zijn. Voor het uitvoeren van een aantal werkzaamheden moeten de werklieden in uw woning zijn. Wij vragen u om op deze momenten thuis te zijn en/of de werklieden toegang te verlenen tot uw woning. Het gaat in totaal 5 werkdagen, verdeeld over 8 weken. Tijdens het Keukentafelgesprek hoort u van Ludo welke dagen dit zijn.

De werkzaamheden zijn ook in de winter, hoe lang zitten er geen ruiten in mijn woning?

Met het plaatsen van de nieuwe gevels heeft u 1 dag geen ruiten. Een dag later starten we met het aftimmeren van de nieuwe geveldelen. Hiervoor gaat de nieuwe voordeur een aantal keer open en dicht. Sowieso is uw woning na 1 werkdag weer wind- en waterdicht.

Kerst

Van 22 december 2018 tot 7 januari 2019 zijn er geen werkzaamheden. We zorgen dat er tijdens de kerstvakantie geen steigers voor de woningen staan en dat er geen open sleuven liggen.

Vragen?

Heeft u na het lezen van deze NieuwsBrief nog vragen? Neem dan contact op via 06 81 88 06 69 of info@woongelukinlekkerkerk.nl.  Alle NieuwsBrieven leest u makkelijk na op www.woongelukinlekkerkerk.nl

Met vriendelijke groet,
Floor Hendriks

Woongeluk